Du är här: Hem Nyheter Svenska Linuxföreningen - NYHETER
Navigering

Svenska Linuxföreningen - NYHETER

News Item Kallelse till Svenska Linuxföreningens medlemsmöte 15 september
Svenska Linuxföreningens har medlemsmöte 15 september kl 21.00 i föreningens IRC-kanal. Ytterligare ett år (och lite till) har gått och nu är det dags för årsstämma i Svenska Linuxföreningen. Vi hälsar dig välkommen till vår årsstämma i vår IRC-kanal. Mer info om hur du kopplar upp dig mot IRC står nedan.
News Item Kallelse till Svenska Linuxföreningens medlemsmöte 28 maj
Svenska Linuxföreningens har medlemsmöte 28 maj kl 21.00 i föreningens IRC-kanal. Ytterligare ett år har gått och nu är det dags för årsstämma i Svenska Linuxföreningen. Vi hälsar dig välkommen till vår årsstämma i vår IRC-kanal. Mer info om hur du kopplar upp dig mot IRC står nedan.
News Item Möt Andrew Katz - en av världen ledande OS jurister
Han är jurist och har varit med om att skriva GPL v3. I Föreläsningen ger han oss exempel på hur licensen kan användas, och vilka fördelar och ev nackdelar som finns.
News Item Software freedom day 2013 Stockholm
Svenska Linuxföreningen organiserar återigen software freedom day och i år gör vi det genom att tillsammans med Foss-sthlm och vår sponsor Init AB som snällt nog låter oss låna lokaler och bjuder på lite mat.
News Item Linux 3.11 for Workgroups
Första release-kandidaten för Linux 3.11 for Workgroups har släpps av Linus Torvalds. Linuxkärnan har börjat med snabba releasecyklar och nya linuxversioner släpps ungerfär sex gånger per år.
News Item Årsmötet avslutat
Årets styrelsemöte är nu avslutat och de gamla styrelseledamöterna tackas för sitt jobb från förra året och de nya styrelsen tar nu vid.
News Item SSLUG's grillfest flyttad
Den tidigare annonserade grillfesten den 1 juli som SSLUG står för har blivit flyttad.
News Item Kallelse till årsmöte 2013
Kallelse till Svenska Linuxföreningens medlemsmöte 19:e juni 2013
News Item Stort tack till GleSYS
Svenska Linuxföreningen vill passa på att tacka GleSYS som nu sponsrar oss med co-location för våra servrar. Stort tack för platsen i Er serverhall samt för Er vänlighet och hjälpsamhet!
News Item Hemsidan uppe igen
Nu skall hemsidan fungera igen.
News Item Serverflytt
Föreningens servrar har flyttat
News Item Gott nytt Linuxår och serverflytt!
Svenska Linuxföreningen önskar alla ett gott nytt Linuxår och hoppas på fortsatta stora framgångar för Linux under 2013.
News Item Stor framgångar för Linux under 2012
Detta år har varit bra för Linux. Med stora framgångar för distributioner som Android som tagit en stor andel av mobiltelefonerna och med många spel på väg att nå Linux via Steam så har 2012 varit ett år som skördat många framgångar för Linux.
News Item Ny server i familjen - Borkur!
Föreningen har fått tillskott i maskinparken, en ny server är född!
News Item Software freedom day 2012
Software freedom day är en dag då vi möts och samtalar om fri och öppen programvara. Svenska Linuxföreningen har under många år firat dagen genom olika typer av arrangemang. Firandet sker i Stockholm, Uppsala och Västerås.
News Item SSLUG: Grillfest den 1 juli
Söndagen den 1 juli är det grillning i Fælledparken i Köpenhamn med SSLUG.
News Item Apache OpenOffice 3.4 och LibreOffice 3.5.4 är släppta
För någon vecka sedan släpptes version 3.4 av Apache OpenOffice, första versionen som släppts sedan Apache Software Foundation tog över OpenOffice från Oracle. Den 30 maj släpptes så slutgiltiga versionen av 3.5.4 av LibreOffice det forkade Open Office som många distributioner numera skickar med i stället.
News Item Kallelse till årsmöte 2012
Ett år har gått och nu är det återingen dags för föreningen att hålla årsmöte.
News Item Ubuntudagen 26 april 2012

News Item FOSS-Magasin