Du är här: Hem Om föreningen Hjälp

« Maj 2017 »

Hjälp

Föreningen behöver hjälp! Här kan du läsa vad du kan göra.

Levande webbplats

Självklart strävar vi efter en levande webbplats. Men eftersom dessa sidor tar upp ett väldigt stort område är det ganska svårt att hinna med allt. Saker ändras, det kommer nytt och försvinner gammalt. Nya program kommer, nya distributioner, nya kärnor och en massa olika saker sker hela tiden. Vi behöver helt enkelt hjälp för att hänga med och skapa den levande webbplats vi vill ha.

Vad kan du hjälpa till med?

Även om du inte är kernel-hacker sen 10 år tillbaks kan du vara till stor nytta. Du kan till exempel översätta guider från engelska språket till svenska, fixa stavfel och slarvfel, samt en uppsjö annat. Jag själv är helt oduglig på grafik, medan du kanske inte vet hur man kompilerar om kärnan. Alla kan hjälpa till med något!

På dig som person finns inga som helst krav. Du behöver inte ens köra Linux, även om detta såklart är en väldigt stor fördel. Speciellt om du skriver artiklar och dokumentation, eftersom det annars kan vara en smula krångligt att prova det du skriver.

Vad du får

Det du får för att du hjälper till är inte alls mycket rent materielt. Däremot får du tillfredsställelsen av att veta att du gör en insats för en god sak. Du blir, självklart, medlem och genom medlemskapet får du en emailadress på se.linux.org. Vi kan inte erbjuda någon ekonomisk ersättning eller några prylar. Däremot får du lite e-post då och då när någon vänlig själ skriver att du gör ett bra jobb. Det har hänt att företag donerat exempelvis en server, men det är till föreningen och inte till någon enskild person. Hjälper du till får även du lite uppskattning. Det har även hänt att enskilda fått jobb bland annat genom sitt engagemang i föreningen! Om inte av Linux folket i Sverige så får du det i alla fall av oss i föreningen.. (och handen på hjärtat, är det inte rätt mysigt med en adress @se.linux.org? :).

Hur kan jag hjälpa?

Ovan har vi skrivit vad vi behöver hjälp med, och även att du inte får särskilt mycket om du hjälper till. Vill du fortfarande vara en i gänget och hjälpa oss? Skicka omedelbums ett email till info@svenskalinuxforeningen.se.

Vi behöver din hjälp!