Du är här: Hem Support Företagskatalog Annat

Annat

Urval: Alla (61) | Produkt (25) | Konsult (53) | Support (33) | Utveckling (42) | Utbildning (18) | Annat (7)

Bitnux

Bitnux är ett konsult- och utvecklingsföretag med sin bas i Gävle. Vi fokuserar alltid på att leverera säkra och flexibla lösningar, oavsett om vi använder egenutvecklad eller färdig programvara. Vi erbjuder både hela systemlösningar och integration mellan eller utbyggnad av era nuvarande system. Vid sidan av utveckling är säkerhet det område vi har i fokus och vi erbjuder bland annat säkerhetsrevisioner av system och programvaror samt skräddarsydda utbildningar i att identifiera säkerhetshål och veta hur de utnyttjas.

Inriktning: Konsult, Support, Utveckling, Annat, Utbildning
Geografiskt område: Kontor i Gävle
Kontakt: info@bitnux.com eller Joel Eriksson, 070-228 64 16
Websida: http://www.bitnux.com
Erfarenheter: http://www.bitnux.com/cv/je.html, http://www.bitnux.com/cv/js.html
Skapad: 2003-10-20 18:27:29, Senast ändrad: 2003-10-20 18:27:29

Dimension AB

Dimension AB är idag den leverantör som har marknadens längsta och djupaste erfarenhet av Linux/Unix system där vi erbjuder olika typer av konsulttjänster, utbildningar, drifts- och supportlösningar.

Inriktning: Produkt, Konsult, Support, Utveckling, Annat, Utbildning
Geografiskt område: Sverige, Danmark, Lettland och Litauen
Kontakt: linux@dimension.se
Websida: http://www.dimension.se
Erfarenheter: Dimension grundades 1985 i Göteborg och var de första pionjärerna i Sverige med att erbjuda Unix/Linux relaterade tjänster. Företaget har sedan dess arbetat med att leverera säkra och kostnadseffektiva system som samverkar oberoende av plattformar, med spetskompetens inom de dominerande operativsystemen; Unix, Linux och Windows. Ta kontakt med oss när du har några som helst frågor kring Linux för vårt motto är: Dimension - makes IT run.
Skapad: 2003-09-25 20:41:08, Senast ändrad: 2003-09-25 20:43:17

Imega System AB

Imega System AB tillhandahåller spetskompetens inom Unix/linux/OpenSource området. Här räknar vi in allt som har med drift, nyinstallation, säkerhet, samt support av linuxbaserade servrar i en stabil driftsmiljö.

Inriktning: Produkt, Konsult, Support, Utveckling, Annat, Utbildning
Geografiskt område: Sverige, Norge, Finland
Kontakt: Oden Eriksson, 070-346 43 02
Websida: http://www.imega.se
Erfarenheter: Imega System grundades i Gällivare 1999 och har driftat Unix/Linux mail- och dns servrar inom främst den kommunala sektorn som en del i vårt utbud av Internettjänster. Företaget arbetar med att leverera säkra och kostnadseffektiva informationssystem med Internet som plattform, med spetskompetens inom de dominerande operativsystemen; Unix, Linux, Windows och Novell.
Skapad: 2003-10-20 18:29:38, Senast ändrad: 2003-10-20 18:29:38

Lindist AB

Lindist distribuerar Linux baserade och Linux relaterade produkter genom återförsäljare i Sverige och i Danmark via vår danska partner.

Vi distribuerar produkter från Acronis, Astaro (Astaro Security Linux), Coyote Point (Equalizer), Red Hat Linux , ServeLinux, LEX Systems, Novell SuSE Linux, Mandrake, NeTraverse (Win4Lin), Bakbone (NetVault), Xandros och vi har en konstant dialog med nya leverantörer spridda över hela världen för att komplettera vårt sortiment med fler produkter.

Lindist kan förutom att erbjuda kvalitativa produkter även erbjuda professionel service, driftövervakning och support på Linux servrar och arbetsstationer.

Inriktning: Produkt, Konsult, Support, Annat
Geografiskt område: Fysisk placering i Stockholm, säljer i hela Norden.
Kontakt: info@lindist.se, 08-669 75 75
Websida: http://www.lindist.se
Erfarenheter: Har erfarenhet av öppna programvaror sedan 1992. Distribution av hård och mjukvara sedan 1998. Säljer enbart via återförsäljare.
Skapad: 2004-05-26 17:02:52, Senast ändrad: 2004-05-26 17:02:52

Netera AB

Netera är experter inom webbutveckling och drift i Open Source-miljö. Linux/Apache/PHP/MySQL. Vi erbjuder utveckling, webhotell och dedikerade servrar och co-location.

Inriktning: Konsult, Support, Utveckling, Annat
Geografiskt område: Kontor i Stockholm och Norrköping.
Kontakt: Jimmy Furland, jimmy@netera.se Björn Hansson, hansson@netera.se
Websida: http://www.netera.se
Erfarenheter: Driftsättning av stora prestandakrävande system. Linux- och MySQL-kluster. Utveckling av e-handelslösningar och portaler i Linux/Apache/MySQL/PHP.
Skapad: 2003-10-01 19:17:22, Senast ändrad: 2003-10-01 19:17:22

Optronic Partner

Inbyggda mätsystem, speciellt optiskmätning. Vi kan sköta allt från idé till serieleverans!

Inriktning: Annat
Geografiskt område: Hela Sverige
Kontakt: Roger Larsson (Linux relaterat), 0910-835 37
Websida: http://www.optronic.se/
Erfarenheter: Linux i mätsystem, testsystem, produktionshjälpmedel. Systemanalys, Optik- Mekanik- Elektronik- Mjukvaruutveckling, samt även produktion!
Skapad: 2003-09-23 21:27:01, Senast ändrad: 2003-09-23 21:27:01

Stickybit AB

Stickybit arbetar med teknisk systemintegration i Linux/Unix, infrastruktur och mjukvaruutveckling.

Inriktning: Produkt, Konsult, Support, Utveckling, Annat
Geografiskt område: Öresundsregionen
Kontakt: Gustav Adolfs torg 10A, 211 39 Malmö, 040 - 631 15 00, info@stickybit.se
Websida: http://www.stickybit.se
Erfarenheter: Globalt ansvar för Unixmiljön vid internationellt företagssamgående. Utveckling och support av Unix/Windows-baserad CM (configuration management) miljö för stort telekomföretag. Utveckling och support av Unix/Linux miljö för simulering och verifiering. Produktutveckling i egen regi för externa kunders räkning.
Skapad: 2003-09-17 15:07:05, Senast ändrad: 2003-09-19 21:50:48